Planlı mi? spontane mi?





— “Ya sen planlı mısın, spontane mi?”

Bir an durdum.

Çünkü ikisinden de değilim aslında.

Ya da belki ikisiyim.


— “İkisi aynı anda olmaz ki.”

Olur.

Ama bizim sandığımız gibi değil.


Planlı olduğum günlerde şunu yapıyorum:

kendime küçük sınırlar çiziyorum.

Bugün yapılacak iki şey, bir de boşluk.


Spontane olduğum günlerde ise:

hiçbir şey planlamadığımı sanıyorum.

Ama yine de bazı şeyler kendiliğinden oluyor.

Çünkü tamamen savrulmuş değilim.


— “Plan yapınca sıkılmıyor musun?”

Sıkılıyorum.

O yüzden planlarımı çok ciddiye almıyorum.


Ajandam var ama emir vermiyor.

Hatırlatıyor.

“Bugün kendin için ne yapacaksın?” diye soruyor.


— “Spontane yaşamak daha özgür değil mi?”

Bazen.

Ama bazen de ertelemenin başka bir adı.


Benim için özgürlük:

ne yapacağımı bilmek ama

ne zaman yapacağımı biraz akışa bırakmak.


Planlı olmakla spontane yaşamak aynı anda olabilir mi?

Ben oluyor diye yaşıyorum.


Çünkü hayatım saatlere bölünmüyor artık.

Niyetlere bölünüyor.


Ve galiba bu hâliyle daha gerçek.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalnızlığı yeniden tanımak

Beni Ben Yapan Sessizlikler

"Aşkını değil, aşkı gözet. Bir insanın hayatının en güzel anı, başka bir insana hayatının en güzel anını yaşatmak olabilir:"