Aileyle konuşmanın önemi

Bugün ailemle konuştum.

Özel bir gün değildi, uzun bir plan da yoktu.

Ama konuşmanın kendisi, günün en gerçek yeriydi.


Bazen fark ediyorum;

konuşmak dediğimiz şey sadece kelimeler değilmiş.

Yan yana durmak, susmak, aynı çayı paylaşmak da konuşmanın bir hâliymiş.


Bugünden aklımda kalanlar:


1. Telefonlar masadayken konuşma yarım kalıyor.

2. Her şeyi anlatmak gerekmiyor.

Bazen “iyiyim” demek yeterli oluyor.

3. Küçük sohbetler büyük boşlukları dolduruyor.

Gündelik şeyler, asıl bağ kurulan yer oluyor.

4. Dinlenmek, cevap vermekten daha kıymetli bazen.

Anlaşılmak için uzun cümlelere gerek yok.

5. Aileyle konuşmak, insanın kendine de yaklaşması gibi.

Çünkü en eski hâllerin orada saklı.


Bu konuşmadan sonra şunu düşündüm:

Belki de hayatın karmaşasında en çok ihmal ettiğimiz şey,

en yakınımızla kurduğumuz bağ. Böyle 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalnızlığı yeniden tanımak

Beni Ben Yapan Sessizlikler

"Aşkını değil, aşkı gözet. Bir insanın hayatının en güzel anı, başka bir insana hayatının en güzel anını yaşatmak olabilir:"