Aileyle konuşmanın önemi
Bugün ailemle konuştum.
Özel bir gün değildi, uzun bir plan da yoktu.
Ama konuşmanın kendisi, günün en gerçek yeriydi.
Bazen fark ediyorum;
konuşmak dediğimiz şey sadece kelimeler değilmiş.
Yan yana durmak, susmak, aynı çayı paylaşmak da konuşmanın bir hâliymiş.
Bugünden aklımda kalanlar:
1. Telefonlar masadayken konuşma yarım kalıyor.
2. Her şeyi anlatmak gerekmiyor.
Bazen “iyiyim” demek yeterli oluyor.
3. Küçük sohbetler büyük boşlukları dolduruyor.
Gündelik şeyler, asıl bağ kurulan yer oluyor.
4. Dinlenmek, cevap vermekten daha kıymetli bazen.
Anlaşılmak için uzun cümlelere gerek yok.
5. Aileyle konuşmak, insanın kendine de yaklaşması gibi.
Çünkü en eski hâllerin orada saklı.
Bu konuşmadan sonra şunu düşündüm:
Belki de hayatın karmaşasında en çok ihmal ettiğimiz şey,
en yakınımızla kurduğumuz bağ. Böyle
Yorumlar
Yorum Gönder