Bugün yine geçmişi düşündüm


Bazen Kafam Çok Geçmişe Gidiyor



Bilmiyorum sende de oluyor mu ama

ben bazen durduğum anda geçmişe gidiyorum.

Yürürken, bir şey yaparken değil…

özellikle sessizlikte.


Eski konuşmalar geliyor aklıma.

Keşke dediğim yerler, yarım kalan hisler…

Ne kadar düşünürsem düşüneyim değişmiyor ama yine de aklımdan çıkmıyor.


Ve şunu fark ettim:

Geçmişe çok gidince kafa dağılamıyor, daha da karışıyor.





Hareket Edince Biraz Hafifliyor İnsan



Zihin durunca geçmiş konuşuyor.

Ama beden hareket edince, sanki ses kısılıyor.


Bazen 10–15 dakikalık bir yürüyüş yetiyor.

Bazen evde küçük bir toparlama…

Birkaç esneme hareketi bile iyi geliyor.


Beden meşgul olunca, zihin geçmişe tutunacak yer bulamıyor.





Eller Meşgulse Düşünceler Yavaşlıyor



El oyalayan şeylerin bu kadar iyi gelmesi tesadüf değil.

Örmek, dokumak, boyamak…

Hamurla bir şeyler yapmak mesela.


El çalışırken, aynı anda her şeyi düşünemiyorsun.

Zihin biraz yavaşlıyor, nefes alıyor.


Düşünceyle Kavga Etmemeyi Öğreniyorum



Eskiden “düşünmeyeceğim” derdim.

Ama bu daha çok düşündürüyordu.


Şimdi yön değiştiriyorum.

Bir müzik açıyorum, kısa bir dizi sahnesi izliyorum,

ya da bir podcast…


Zihne yeni bir şey verince, eski düşünceler kendiliğinden geri çekiliyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yalnızlığı yeniden tanımak

Beni Ben Yapan Sessizlikler

"Aşkını değil, aşkı gözet. Bir insanın hayatının en güzel anı, başka bir insana hayatının en güzel anını yaşatmak olabilir:"