Bugün yine geçmişi düşündüm
Bazen Kafam Çok Geçmişe Gidiyor
Bilmiyorum sende de oluyor mu ama
ben bazen durduğum anda geçmişe gidiyorum.
Yürürken, bir şey yaparken değil…
özellikle sessizlikte.
Eski konuşmalar geliyor aklıma.
Keşke dediğim yerler, yarım kalan hisler…
Ne kadar düşünürsem düşüneyim değişmiyor ama yine de aklımdan çıkmıyor.
Ve şunu fark ettim:
Geçmişe çok gidince kafa dağılamıyor, daha da karışıyor.
Hareket Edince Biraz Hafifliyor İnsan
Zihin durunca geçmiş konuşuyor.
Ama beden hareket edince, sanki ses kısılıyor.
Bazen 10–15 dakikalık bir yürüyüş yetiyor.
Bazen evde küçük bir toparlama…
Birkaç esneme hareketi bile iyi geliyor.
Beden meşgul olunca, zihin geçmişe tutunacak yer bulamıyor.
Eller Meşgulse Düşünceler Yavaşlıyor
El oyalayan şeylerin bu kadar iyi gelmesi tesadüf değil.
Örmek, dokumak, boyamak…
Hamurla bir şeyler yapmak mesela.
El çalışırken, aynı anda her şeyi düşünemiyorsun.
Zihin biraz yavaşlıyor, nefes alıyor.
Düşünceyle Kavga Etmemeyi Öğreniyorum
Eskiden “düşünmeyeceğim” derdim.
Ama bu daha çok düşündürüyordu.
Şimdi yön değiştiriyorum.
Bir müzik açıyorum, kısa bir dizi sahnesi izliyorum,
ya da bir podcast…
Zihne yeni bir şey verince, eski düşünceler kendiliğinden geri çekiliyor.
Yorumlar
Yorum Gönder